"I came here to climb." je bil hladnokrven odgovor Steva Housa na
razburjeno pritožbo, da je med mojim fotografiranjem Barryja Blancharda in
Stephena Kocha v južni steni Nuptseja pobegnil preveč naprej in ga nisem mogel
fotografirati med plezanjem. V njegovem glasu in pogledu sem zaznal celo drobec
napetosti. To je bila reakcija, ki je nisem pričakoval, a sem jo očitno
potreboval. Tudi moj primarni interes je bilo plezanje. Moral sem se odločiti,
ker tudi fotografija terja svoj čas in energijo. Tega sem se zares zavedel, ko
mi je bilo to glasno povedano. V tej zvezi in tako neposredno šele po dvajsetih
letih.
Pogled prek tistih dvajset let nazaj jasno kaže, da sem z alpinizmom in
fotografijo začel in ju gradil sočasno. Oboje je preraslo v svojevrstno
strast. Najprej se je dopolnjevalo, ko pa sem potešil začetno radovednost in
vznesena čustva, sem naletel na dilemo, s katero se zdaj ukvarjam vsakič, ko
se odpravljam v gore.
Koliko alpinista in koliko fotografa bom na posamezni turi?
Prijatelji me včasih etiketirajo s perfekcionistom, kar pri mojem odnosu do
fotografije ni prav daleč od resnice. Kot alpinist pa sem bil že večkrat označen
za minimalista, tudi ne brez razloga. Perfekcionist in minimalist kar dobro
sodelujeta. Ko ambicije obeh postanejo velike, njuno početje pa prepleteno,
morata ta dva nepopustljiva skrajneža začeti sprejemati kompromise.
...
Marko Prezelj
Če vas zanima celoten članek, mi spročite po elektronski pošti. |